Myter om mat

Vår ambition är att göra det enklare – och roligare – för dig att träna. Vi vill underlätta din vardag genom att guida och inspirera till hälsosamma val så att du enklare och steg för steg kan nå dina mål.

Därför finns ICA-klassikern, en rolig utmaning för dig som vill ta vardagsträningen till en ny nivå. För att göra klassikern ska du köra 90 km skidor, 315 km cykling, 3 km simning och 30 km löpning, precis som i En Svensk Klassiker. Skillnaden är att ICA-klassikern gör du när du vill, och var du vill: hemma, på väg till jobbet eller på gymmet. Du har god tid på dig, 12 månader, och du blir belönad! Vi peppar dig på vägen med erbjudanden och rabatter på hälsosam mat.

Samtidigt kan du passa på att testa och förbättra dina kunskaper om kost och träning på enlitebattremaltid.se

Gör ICA-klassikern när du vill – för en lite bättre måltid!

 

 

Det är viktigt att äta direkt efter träningen. Eller?

Många pratar om att det finns ett smalt fönster efter träning då man måste få i sig mat. Men stämmer det verkligen?

Att vara vegetarian går inte att kombinera med träning. Eller?

Protein är en viktig byggsten. Så, hur funkar det om man är vegetarian och tränar?

Kolhydratladdning – ska det verkligen vara nödvändigt?

Det pratas mycket om att ladda rätt med kolhydrater. Men behövs det verkligen?

Kaffe och energidryck = energi?

Att dricka kaffe och energidryck kan göra att man känner sig pigg. Men ger det energi på riktigt?

När det är varmt är vätska viktigare än kolhydrater – stämmer det?

Vad ska man prioritera när det är varmt ute egentligen? Vatten? Kolhydrater?